dijous, 27 de febrer del 2014

Llenties

Avui per dinar...un plat nutritiu i calentó pels dies d'hivern: llenties!



La recepta és senzillíssima. Era un plat que mai m'havia agradat gaire, me les menjava, però amb desgana. Tampoc m'havia atrevit a fer-les perquè sembla molt elaborat, però la veritat és que no és més difícil que qualsevol altre plat, i així sortim de la típica pasta. Ara que me les faig jo mateixa la veritat és que m'agraden força i no em sap greu que sigui el plat de dos dies (les racions que faig solen ser per dues o tres persones, és a dir que les guardo a la nevera o les congelo). Crec que aquí està la gràcia, que cadascú es coneix  i a partir d'anar fent i anar provant, modifica les receptes al seu gust. El menjar és una cosa per anar provant, no tingueu por mai de fer res!!!




Llenties

Ingredients
- 200 grams de llenties crues*
- 1 got de sofregit a base de:
- 1 ceba dolça
- 1 gra d'all
- 1 tomàtiga gran o tomatigat fet
- 1/2 pebre verd i/o vermell
- 1 o 2 pastanagues
- api
- Una branqueta de tem
Com sempre hi podeu afegir altres coses, recomanen consumir-les amb patata i pastanaga, així el plat serà complet i la pastanaga, rica en vitamina C, ens ajudarà a absorbir el ferro de les llenties.

*Recomanen que la dosi diària varii entre 60 i 80 gr secs, tot i que varia molt segons el metabolisme de cadascú, de com les acompanyem, l'activitat física diària, etcètera.

Preparació:
1. Tallar molt bé totes les verduretes
2. Sofregir la ceba i l'all amb una mica de sal fins que estigui daurada. El foc no ha d'estar gaire fort.
3. Afegir-hi la resta de verdures
4. Tirar les llegums i el doble d'aigua. Pujar el foc.
5. Coure fins que les llegums estiguin blanetes (uns 30 o 40 minuts).

FAQs
Les llenties, de pot o crues?
Abans les comprava de pot, però des que un dia les vaig comprar seques, ara sempre ho faig, sembla que quan les bulls es multipliquin! Creixen un munt amb l'aigua. Això sí... has de reservar una estoneta més per bullir-les. Tanmateix, es couen alhora amb el sofregit, o sigui que no duu gaire més temps i, de fet, si en fas per més d'un dia, després n'estalvies!

I si, mentre les faig em quedo sense suquet?
No passa res! Pots anar tirant aigua o, després afegir-hi caldo que ja tenguis fet. L'altre dia a mi em va sobrar puré de bròquil i ho vaig mesclar: boníssim! Això també és un truquet per si queden amb poc gust: enlloc d'afegir-hi una pastilla "d'Avecrem", solució eficaç però no del tot sana, pots posar-li sopeta o puré de verdures que ja tenguis fet, per això va tant bé congelar racions que ens sobren!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada